Najlepsze uczelnie gotowe na zmiany
Laureaci naszego IV już rankingu uczelni i studiów ekonomicznych dostosowują się do nowych trendów w kształceniu, chociaż ich bolączką jest mała konkurencyjność wynagrodzeń w porównaniu z biznesem. Anita Błaszczak
Jaka będzie przyszłość edukacji ekonomicznej w Polsce i co zrobić, by zapewnić na krajowych uczelniach kształcenie na najwyższym poziomie, a przy tym odpowiedzieć też na potrzeby pracodawców? – to pytanie zadałam członkom kapituły i laureatom IV już edycji rankingu uczelni i studiów ekonomicznych podczas debaty towarzyszącej ogłoszeniu wyników zestawienia. Prof. Krzysztof Jajuga, prezes CFA Society Poland i członek kapituły rankingu, mówił o potrzebie większego włączenia się pracodawców w proces edukacji, co umożliwia im teraz konstytucja dla nauki. Jak zaznaczał, nie chodzi tu o sponsoring, ale o rzeczowy wkład („in kind") w postaci wiedzy i umiejętności.
Przykładem takiego wkładu mogłyby być dłuższe, np. semestralne staże w firmach w trakcie studiów licencjackich, bo studiach magisterskich studenci często już pracują, nierzadko kosztem udziału w zajęciach. – Obserwujemy też, że studenci często nie pojawiają się na wykładach, gdyż bardzo wcześnie są zatrudniani. Zajęci pracą, niekiedy nie mają nawet czasu czytać materiałów – przyznał Jacek Prokop,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta