Media społecznościowe gonią gigantów e-handlu
Już połowa użytkowników Instagrama kupuje rzeczy, które najpierw oglądała w tym serwisie – wynika z badań dla agencji BrandLift, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita". piotr mazurkiewicz
Największa grupa użytkowników kojarzy Instagrama z ubraniami i nowymi trendami, obserwowaniem życia innych oraz kosmetykami. Dla tych dwóch sektorów będzie to coraz istotniejsze medium. – W 2018 roku Instagram udostępnił w Polsce opcję zakupów. To wygodna metoda zwłaszcza dla dóbr kupowanych impulsywnie, czyli pod wpływem chwili. Wystarczy kliknąć w zdjęcie oznaczone w górnym prawym rogu „małą torebeczką" czy na naklejkę produktu w relacjach Instastory i jesteśmy przekierowywani do sklepu marki, która nas zainteresowała – mówi Karina Hertel, dyrektor zarządzający BrandLift.
Wartość zakupów dokonywanych przez Instagram tylko w USA oceniana jest na ok. 30 mld dol. i rośnie w tempie dwucyfrowym. Z kolei w Chinach ten segment ma być wart w 2022 r. już 413 mld dol., pięć razy więcej niż w 2017 r. – podaje w raporcie Frost & Sullivan.
Nadciąga rewolucja
W Polsce według danych za grudzień 2019 r. PBI/Gemius Instagram miał ponad 8,3 mln użytkowników, a Facebook zaś ponad 21,3 mln. Dla sprzedawców internetowych to ogromna rzesza potencjalnych klientów, których trudno przeoczyć. – Spodziewany się niebawem jeszcze jednego znaczącego uproszczenia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta