Biznes traci wiarę w euro
Poparcie dla wspólnej waluty wśród dużych i średnich firm okazuje się bardzo mocno zróżnicowane. Liczą się czynniki ekonomiczne, takie jak stabilność złotego, sytuacja w strefie euro, a także polityka. Anna Cieślak-Wróblewska
Obecnie wejścia Polski do strefy euro życzyłoby sobie 42 proc. średnich i dużych przedsiębiorstw, na „nie" jest 40 proc., a ok. 18 proc. nie ma zdania – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy doradczej Grant Thornton, udostępnionych „Rzeczpospolitej".
Odsetek opowiadających się za wspólną walutą jest relatywnie niski, zwłaszcza w porównaniu z 2018 r., gdy wynosił on aż 74 proc. Taki spadek pokazuje, że „polscy przedsiębiorcy w tej kwestii są wyjątkowo zmienni, a ich opinia odnośnie do porzucania przez Polskę złotego i przyjmowania euro zmienia się szybciej niż cykle koniunkturalne" – komentuje Grant Thornton.
Wzrosty i spadki
Dobrze widać to na przestrzeni ostatniej dekady. Najwyższe poparcie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta