Na e-zakupy przez Fejsa i Instagram
Serwisy społecznościowe od miejsca wymiany informacji zmierzają w kierunku platform zakupowych. Amazon czy Allegro zyskują groźnego rywala. piotr Mazurkiewicz
Facebook (ma w Polsce 21,3 mln użytkowników) czy zwłaszcza Instagram (8,3 mln) stają się dla firm handlowych miejscem, przez które dotarcie do klienta staje się coraz prostsze, tańsze i szybsze. Użytkownicy social mediów bardziej tolerują też reklamy. Dlatego dla firm to wymarzone miejsce do sprzedawania. Z badania dla agencji BrandLift, do którego dotarła „Rzeczpospolita" wynika, że już co drugi polski użytkownik Instagrama kupował pod wpływem zamieszczonych na nim treści. Wkrótce ten serwis nie tylko skieruje do sklepu firmowego po kliknięciu na zdjęcie towaru, ale od razu umożliwi zakupy.
Zainteresowanie takimi zakupami szybko rośnie w USA (Instagram ma z nich tu 30 mld dol. przychodu) i Chinach.