Trójmorze i Nowy Jedwabny Szlak
Polska ma wszelkie predyspozycje, by stać się centralnym hubem dla przewozów intermodalnych dla tej części Europy. Materiał powstał we współpracy z Grupą PKP
Nowy Jedwabny Szlak (NJS) i Inicjatywa Trójmorza to dwa potężne projekty tak gospodarczo, jak i politycznie, które już dziś wpływają na wszelkie decyzje związane z rozwojem transportu. Jak wykorzystać ogromną szansę, jaką daje Polsce geograficzne położenie w samym sercu Europy? Czy staniemy się węzłem łączącym wschód z zachodem i północ z południem? Odpowiedzi szukali uczestnicy debaty „Wzrost konkurencyjności kolejowych przewozów towarowych w obszarze Trójmorza, na Nowym Jedwabnym Szlaku", która odbyła się podczas II Kongresu Rozwoju Kolei.
Sprostać konkurencji
Pierwsze kroki, by osiągnąć ten cel, już podjęto. Widać to m.in. w działaniach PKP CARGO. Flagową inicjatywą spółki jest dziś stworzenie Narodowego Operatora Logistycznego.
– Nowy Jedwabny Szlak i korytarz północ–południe są wpisane w naszą misję. Chcemy być liderem tego korytarza i przewoźnikiem numer jeden na europejskiej części Nowego Jedwabnego Szlaku. Te inicjatywy to sedno naszej działalności – otworzył dyskusję Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO SA. Tłumaczył,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta