Wirus nie odwoła wiosny
David Hockney, najdroższy malarz, maluje żonkile na iPadzie i pisze, że kocha życie po osiemdziesiątce. MONIKA KUC
David Hockney to największy współczesny malarz brytyjski. I najdroższy na świecie. Dwa lata temu jego dzieło „Portret artysty" („Basen z dwoma postaciami") z 1972 r. został sprzedany za ponad 90 mln dolarów brutto. Teraz, od ataku wirusa, żyje w zamknięciu w swojej nowej francuskiej posiadłości w Normandii, ale nie przestaje pracować. Napisał niezwykle emocjonalny i osobisty list do Ruth Mackenzie, dyrektor artystycznej Théâtre du Châtelet w Paryżu, upubliczniony przez radio France Inter. Pisze, że codziennie na iPadzie maluje i rysuje budzącą się wiosnę.
Siła natury
„Ciągle dzielę się tymi rysunkami z przyjaciółmi, którzy są zachwyceni, i to mnie cieszy. – pisze artysta. – Tymczasem wirus, który oszalał i nie da się go kontrolować, rozprzestrzenia się. Wielu mówi mi, że te rysunki dają im wytchnienie od tej próby. Dlaczego moje projekty są odczuwalne jako wytchnienie od tego wichru przerażających wieści? Dają świadectwo cyklu życia, który zaczyna się ponownie wraz z początkiem wiosny. (...) Jak idioci straciliśmy łączność z naturą, mimo że jesteśmy jej częścią. Wszystko się skończy pewnego dnia. Czego możemy się z tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta