Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Budowa szybkich dróg odporna na wirusa

18 maja 2020 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
źródło: Rzeczpospolita

Nie spełnił się czarny scenariusz wyhamowania inwestycji przez masowe zakażenia pracowników. Od stycznia podpisano umowy na budowę 16 odcinków szybkich tras o łącznej długości 239 km.

 

W ostatni piątek wybrano wykonawców wartego 2,23 mld zł 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 pod Rzeszowem, będącego częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia. Dzień wcześniej podpisana została umowa na pierwszy odcinek trasy S1 Mysłowice–Bielsko-Biała za prawie 990 mln zł., a w ubiegłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zawarła kontrakt na zaprojektowanie i budowę pierwszego z trzech fragmentów drogi ekspresowej S7 Płońsk–Czosnów, na który wyda blisko 600 mln zł.

Jest bezpieczniej

Jak informuje GDDKiA, od początku 2020 r. do połowy maja ogłoszono cztery przetargi obejmujące budowę 49 km dróg. Do końca pierwszej połowy roku w planach jest ogłoszenie kolejnych sześciu postępowań na drogi o łącznej długości prawie 70 km. Obejmą trzy odcinki drogi ekspresowej S19 (dwa odcinki w rejonie Białegostoku po 10 i 13 km oraz 24-kilometrowy odcinek w rejonie Lublina), fragment drogi krajowej nr 75 pod Brzeskiem i drogi ekspresowej S17 Drewnica–Zakręt, a także ponad 16 km południowej jezdni autostrady A18 na odcinku Olszyna–Golnice. W poniedziałek mają być podpisane dokumenty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11661

Wydanie: 11661

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament