Rosną nakłady na B+R
Najwięcej na badania i rozwój przeznaczają Asseco, Brenntag i Comarch. Są w Polsce firmy, które na ten cel wydają trzy czwarte przychodów. ANNA OGONOWSKA-REJER
W obecnych czasach przedsiębiorcy bez innowacji nie mają szans z konkurencją. Firmy, szukając źródeł swojej przewagi rynkowej, coraz więcej wydają na badania i rozwój. Powstają nie tylko specjalne działy, ale również całe centra rozwoju i badań. Są to między innymi producenci leków, systemów łączności, gier czy nawet odzieży. Prezentowane w tabeli firmy wydały łącznie w 2019 roku na badania i rozwój blisko 2,6 mld zł, o 1,9 proc. więcej niż w 2018 r.
Niestety, polskie innowacje wciąż są w powijakach i lądujemy w ogonie globalnych rankingów. Polska pod względem innowacyjności zajmuje dopiero 27. miejsce na 35 państw na świecie zbadanych przez Związek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta