E-commerce jest beneficjentem pandemii
Tomasz Czechowicz Rosnące wyceny firm e-commerce i wielomiliardowe inwestycje w cyfryzację – oto niektóre uboczne efekty epidemii.
Kryzys z lat 1929–1933 jest uważany za największy kryzys gospodarczy w historii kapitalizmu. Powrót do status quo zajął najbardziej uprzemysłowionym państwom ponad 20 lat (w USA wskaźnik Dow Jones osiągnął poziom z 1929 r. dopiero po 25 latach). Czy kryzys pandemiczny będzie miał tak daleko idące konsekwencje, trudno przewidzieć. Warto się jednak zastanowić, co może pomóc w jego przezwyciężeniu.
Po wielkim kryzysie odbudowę amerykańskiej gospodarki i wielu innych napędzał spektakularny rozwój przemysłu samochodowego, elektrycznego, ropy naftowej i masowego przetwórstwa żywności. Łączyło je jedno: wszystkie były wtedy stosunkowo nowymi dziedzinami.
Napęd dla gospodarki
90 lat potem każda z tych dziedzin (może poza żywnością) bardzo ucierpiała w wyniku koronakryzysu, napędu więc dla światowej ekonomii należy szukać gdzie indziej. Ale tak jak w przypadku przedwojennego krachu, tak i teraz motorem zmian będą niedawno wdrożone rozwiązania gospodarcze, które można sprowadzić do jednego słowa: cyfryzacja. Ostatnie dwa miesiące spędziliśmy na pracy i edukacji online; kupując w sieci jedzenie, ubrania czy elektronikę; korzystając ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta