Na żywność wydajemy więcej. Znów na zapas
Od kilku tygodni w ślad za wzrostem zachorowań znowu zmieniają się zwyczaje zakupowe. Wiele sklepów już przechodzi lockdown, choć go jeszcze nie ogłoszono. PIOTR MAZURKIEWICZ
Branża handlowa wyjątkowo mocno odczuwa zmiany związane z pandemią. Przyniosło to ograniczenie wydatków na wiele kategorii, zwłaszcza na odzież, obuwie czy biżuterię, ale także meble. Po drugiej stronie są sieci spożywcze, które mimo wielu wyzwań odczuwają nowe realia, najmniej jeśli chodzi o sprzedaż.
Z najnowszych danych firmy Nielsen, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita", wynika, że w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy Polacy wydali 6,6 proc. więcej na zakupy spożywcze w ramach kategorii monitorowanych przez firmę niż w tym samym okresie rok wcześniej. To oznacza wzrost z ok. 99,5 do 106 mld zł. – Ograniczony dostęp...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta