Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strategie liderów stawiają na zrównoważony rozwój biznesu

04 listopada 2020 | Ekonomia i rynek
Uczestnicy debaty zgodnie podkreślali, że biznes powinien myśleć o tym, jak wychodzić poza ramy swojej działalności z szerszymi ideami i dołożyć swoją cegiełkę do wspólnego ratowania klimatu i zasobów dla przyszłych pokoleń
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Uczestnicy debaty zgodnie podkreślali, że biznes powinien myśleć o tym, jak wychodzić poza ramy swojej działalności z szerszymi ideami i dołożyć swoją cegiełkę do wspólnego ratowania klimatu i zasobów dla przyszłych pokoleń
źródło: materiały prasowe
Wanda Stypułkowska prezes  MPS International
źródło: materiały prasowe
Wanda Stypułkowska prezes MPS International
Miłosz Marchlewicz menedżer promocji, komunikacji  i projektów FOB
źródło: materiały prasowe
Miłosz Marchlewicz menedżer promocji, komunikacji i projektów FOB
Marta Półtorak prezes  Marma Polskie Folie
źródło: materiały prasowe
Marta Półtorak prezes Marma Polskie Folie
Piotr Wolny firma Kronospan, dyrektor Biura Północnej Izby GospodarczeJ
źródło: materiały prasowe
Piotr Wolny firma Kronospan, dyrektor Biura Północnej Izby GospodarczeJ
Anna Borys-Karwacka dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska
autor zdjęcia: Robert Gardzińśki
źródło: Fotorzepa
Anna Borys-Karwacka dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska
Piotr Biernacki prezes Fundacji Standardów Raportowania, wiceprezes SEG
autor zdjęcia: Robert gardziński
źródło: Fotorzepa
Piotr Biernacki prezes Fundacji Standardów Raportowania, wiceprezes SEG
Dominika Tarczyńska Stowarzyszenie Program  Czysta Polska
źródło: materiały prasowe
Dominika Tarczyńska Stowarzyszenie Program Czysta Polska
Maria Andrzejewska dyrektor Centrum  UNEP/GRID-Warszawa
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Maria Andrzejewska dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa

Firmy świadome swojej roli na rynku już dostrzegły potrzebę przeorientowania działalności i postawienia w centrum uwagi ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko i zmierzania w kierunku zeroemisyjności. JEREMI JĘDRZEJKOWSKI

 

O wyzwaniach związanych z zieloną transformacją przedsiębiorstw rozmawiali eksperci podczas debaty „Zrównoważony rozwój firm. W jaki sposób biznes powinien zaangażować się w walkę ze skutkami zmian klimatu", zorganizowanej w formie hybrydowej przez „Rzeczpospolitą" w cyklu Walka o klimat.

Od 2017 r. notowane na GPW największe firmy, zatrudniające ponad 500 osób, muszą raportować informacje niefinansowe. Takich spółek jest przeszło 150. O tym, jak podchodzą do tego obowiązku, mówił Piotr Biernacki, prezes Fundacji Standardów Raportowania i wiceprezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Przytoczył wyniki prowadzonego przez FSR, SEG i Bureau Veritas badania Climate Crisis Awareness (Badanie Świadomości Klimatycznej Spółek).

Powolny postęp

– W ub.r. spółki zdobyły przeciętnie 1,03 pkt na 10 możliwych. W tym roku 1,87 pkt. To niby duży wzrost, ale nadal jesteśmy niestety na bardzo niskim poziomie. Zaledwie sześć spółek osiągnęło więcej niż 7 pkt. A przypomnę, że mówimy o świadomości klimatycznej spółek, a nie o tym, czy są odpowiedzialne klimatycznie – wskazał Piotr Biernacki.

– O tym, czy spółkę można uznać za odpowiedzialną klimatycznie, decyduje to, czy ma strategię przeciwdziałania zmianom klimatu i realizuje zapisane w niej cele. Choć na obecnym etapie powinny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11805

Wydanie: 11805

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament