Linki sponsorowane a ochrona własności intelektualnej
Najskuteczniejszą drogą dotarcia do potencjalnego klienta jest dzisiaj internet i wyszukiwarki internetowe. By osiągnąć ten cel przedsiębiorcy wykorzystują tzw. linki sponsorowane, będące jedną z najpopularniejszych form reklamy internetowej. Czy zawsze takie działanie jest zgodne z prawem? Agata Witkowska, radca prawny, Patpol Legal
Najbardziej znaną i popularną wyszukiwarką w sieci jest Google. To za jej pośrednictwem internauci najczęściej wyszukują m.in. interesując ych ich towarów i usług. Gdy internauta wpisuje do wyszukiwarki Google przynajmniej jedno hasło, wyszukiwarka ta wyświetla strony, które wydają się najlepiej odpowiadać temu, w kolejności malejącej trafności. Są to tak zwane naturalne rezultaty wyszukiwania.
Wybór słów kluczowych
Google oferuje także odpłatną usługę odsyłania zwaną AdWords. Umożliwia ona wszystkim przedsiębiorcom sprawienie, poprzez dokonanie wyboru kilku słów kluczowych, że w razie zbieżności między tymi słowami, a hasłem wpisanym przez internautę do wyszukiwarki, ukaże się link reklamowy do ich strony. Ten link reklamowy to tzw. link sponsorowany. Dlatego też przedsiębiorcy najchętniej korzystają z Google Ads – programu reklamowego online stworzonego przez Google. Jest to system, który umożliwia tworzenie linków sponsorowanych, czyli emisję reklam tekstowych, graficznych, a nawet wideo. Obejmuje wyszukiwarkę Google oraz sieć reklamową witryn stowarzyszonych. Każdy internauta spotyka się z nimi na co dzień i kojarzy je głównie z wynikami wyszukiwania pojawiającymi się na samej górze witryny z oznaczeniem „Reklama".
System Google Ads działa w oparciu o wybór słów kluczowych wpisywanych przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta