Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Strony muszą zaakceptować przyczyny korekty

13 września 2021 | Podatki i księgowość | Lidia Rubińska

W przypadku zwrotu zakupionego towaru dochodzi do zmiany podstawy opodatkowania. Strony transakcji powinny udokumentować tę okoliczność, np. poprzez spisanie protokołu przyjęcia oddawanych produktów.

 

Podatnicy VAT mają obowiązek wystawiania faktur dokumentujących sprzedaż towarów i usług dokonywanych na rzecz innego podatnika VAT. W praktyce zdarzają się jednak zwroty towarów, błędy i pomyłki w fakturach, które nie zawsze wiadomo jak poprawić.

Przykład

Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie nabyła towary od polskiego kontrahenta. Zarówno nabywca, jak i sprzedawca są podatnikami VAT. Spółka otrzymała fakturę do zapłaty na kwotę 40 tys. zł. Po dostarczeniu zakupionych towarów okazało się jednak, że produkty zawierały wady fizyczne, wobec czego spółka złożyła reklamację, zwróciła towar sprzedawcy i zażądała zwrotu pieniędzy.

Artykuł 106j ustawy o VAT przewiduje korygowanie błędów fakturą korygującą. Faktury korygujące są specyficznym rodzajem faktur, których celem jest korekta faktur pierwotnych i doprowadzenie do stanu odpowiadającego rzeczywistości. Przedsiębiorcy nie muszą obawiać się fiskusa, jeżeli poprawiają błędy właśnie fakturą korygującą. Korektę faktury wystawia się, jeżeli po wystawieniu faktury pierwotnej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12064

Wydanie: 12064

Spis treści

Reklama

Zamów abonament