W jaki sposób ująć w księdze nakłady na usługi związane z budynkiem
Wydatki poniesione na zakup nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży, a także koszty prac budowlano-remontowych związanych z jej wykończeniem przedsiębiorca powinien wpisać w kolumnie 10 pkpir.
∑ Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) jest opodatkowany podatkiem liniowym, świadczy usługi w zakresie wynajmu i dzierżawy nieruchomości, prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Przedsiębiorca zamierza rozszerzyć swoją działalność o sprzedaż nieruchomości. Chciałby kupić od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej zabudowaną działkę składającą się z gruntu i niewykończonego domu. Nabyta nieruchomość zostanie wprowadzona do firmy przedsiębiorcy jako towar handlowy. Przedsiębiorca nabędzie wyposażenie i materiały potrzebne do wykończenia budynku. Po wykończeniu budynek zostanie sprzedany w ramach działalności gospodarczej wraz z całym wyposażeniem. Czy wydatki na usługi związane z zakupem nieruchomości i na remont budynku oraz nakłady na wyposażenie należy wykazywać w spisie z natury do czasu zbycia nieruchomości, czy są one kosztem okresu bieżącego? – pyta czytelnik.
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy o PIT (art. 22 ust. 1 ustawy o PIT).
Stosownie do art. 24 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy o PIT, u podatników osiągających dochody z działalności gospodarczej i prowadzących księgi przychodów i rozchodów dochodem z działalności jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta