Zamiast wyrzucać do śmieci, lepiej naprawić lub oddać
Coraz więcej osób stara się ograniczyć zużycie materiałów czy skalę marnowania żywności. Firmy wychodzą takim oczekiwaniom naprzeciw, robią to również centra handlowe, dla których to już nie są wydarzenia jednorazowe.
W ostatnich latach dokonała się prawdziwa rewolucja pod znakiem trendu zero waste. Oznacza on powrót do kupowania choćby używanych ubrań, co nie jest już powodem do wstydu, ale wręcz do dumy. W ramach tej rewolucji w zachowaniach walczy się również z marnowaniem jedzenia czy wyrzucaniem sprzętu elektronicznego, który nadal z powodzeniem może być wykorzystywany, nawet jeśli na rynku pojawiają się nowe linie tej marki.
Wysyp pomysłów
– Ruch ten napędzany jest w głównej mierze przez osoby młode, którym szczególnie zależy na tym, aby planeta zapewniała im godne warunki do życia przez najbliższe dziesięciolecia. Obserwujemy z roku na rok coraz więcej ciekawych rozwiązań, które pozwalają na eliminowanie „jednorazowości" na rzecz produktów trwałych i służących nam na długie lata: począwszy od kompostowników, bidonów i filtrów na kranówkę, przez wielorazowe woreczki na owoce, warzywa czy produkty sypkie, a kończąc na torbach czy ubraniach ze skrawków materiałów, meblach z resztek drewna czy szkle kuchennym ze zużytych butelek – mówi Marcin Tischner, organizator Targów Zero Waste.
W efekcie pojawia się wiele oddolnych inicjatyw promujących takie podejście konsumentów, coraz częściej angażują się w nie również centra handlowe, dla których to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta