Biznes pod znakiem ESG
Kwestie klimatyczne w coraz większym stopniu stają się nieodłącznym elementem nowego paradygmatu w biznesie. Wypracowywane zyski przestały być jedyną miarą skuteczności przedsiębiorstwa, a firmy muszą patrzeć na swoją działalność w znacznie szerszym kontekście, uwzględniając m.in. swój wpływ na środowisko naturalne, zaangażowanie społeczne czy sposób prowadzenia biznesu. Te trzy czynniki tworzą łącznie anglojęzyczny skrót ESG (E jak environment, S jak social responsibility oraz G jak governance), co w sumie stanowi podstawę do pozafinansowej oceny firm.
Rosnący wpływ ESG na biznes ma kilka podstaw. Po pierwsze, Unia Europejska, dążąc do realizacji ambitnych celów klimatycznych, wprowadza regulacje, które zobowiązują przedsiębiorstwa do zmniejszania swojego śladu węglowego, a także do mierzenia i raportowania różnorakich czynników ESG. Firmy, które nie dostosują się do nowych wymogów, staną się mniej atrakcyjne w oczach potencjalnych partnerów biznesowych czy zleceniodawców, a także będą miały większe trudności w uzyskaniu finansowania swojej działalności. Po drugie, zmian w coraz większym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta