Digitalizacja pomaga firmom odpowiadać na nowe potrzeby
Coraz więcej organizacji rozumie, że nie ma już powrotu do warunków sprzed dwóch lat, a podstawą ciągłości biznesowej w świecie po Covid-19 będzie digitalizacja w ramach całej organizacji, w tym w sieci partnerów i interesariuszy – mówi Ireneusz Borowski, dyrektor zarządzający na Polskę w Dassault Systèmes. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z DASSAULT SYSTÈMES
Jak w państwa ocenie polskie firmy w czasie pandemii radziły sobie, aby zapewnić ciągłość biznesową?
Zarówno duże organizacje, jak i firmy z sektora SMB mierzą się dziś z podobnymi wyzwaniami: problemy stają się coraz bardziej złożone, wymagają szybkiej reakcji, połączenia wiedzy i umiejętności różnych działów. W ostatnich dwóch latach dotychczasowe problemy zostały dodatkowo spotęgowane zakłóceniami w łańcuchach dostaw.
Zgadzam się z opinią firmy analitycznej Gartner, która w raporcie „Koronawirus: obszary zainteresowania CIO podczas pandemii Covid-19" podkreśliła, że „czas pandemii to sygnał ostrzegawczy dla przedsiębiorstw, które zbytnio skupiły się na codziennych potrzebach operacyjnych kosztem inwestowania w rozwiązania cyfrowe i długoterminową odporność".
Na szczęście wiele firm w Polsce podejmuje kroki, aby odpowiedzieć na nowe wyzwania. Menedżerowie zdali sobie sprawę, że komunikacja, współpraca i ocena warunków rynkowych w czasie rzeczywistym mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania biznesu w każdych warunkach, a szczególnie w wymagającym okresie pandemii.
Czy ten trudny czas zwiększył gotowość na cyfrową transformację i migrację do chmury wśród przedsiębiorstw w Polsce?
Coraz więcej organizacji rozumie, że nie ma już powrotu do warunków...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta