Jak zapisać w księgach opłatę za reklamę piwa
Puby, restauracje, agencje reklamowe, sklepy czy inne podmioty świadczące usługę będącą reklamą napojów alkoholowych wnoszą z tego tytułu opłatę, którą należy odpowiednio zaksięgować.
Reklama napojów alkoholowych oznacza publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych. Za reklamę nie uważa się informacji używanych do celów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami zajmującymi się produkcją, obrotem hurtowym i handlem napojami alkoholowymi). Usługę reklamową napojów alkoholowych będzie stanowiło na przykład umieszczenie przez podmioty świadczące taką usługę (np. puby, restauracje, lokale gastronomiczne), w ramach realizacji zobowiązania wynikającego z umowy o współpracy zawartej z producentem (browarem) – logo (marki) sprzedawanego piwa, czy nazwy browaru na dystrybutorze, szklankach i podkładkach do tych szklanek, a także na stolikach, krzesłach, czy kawiarnianych parasolach.
Co jest zabronione
W myśl art. 131 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem że:
∑ nie jest kierowana do małoletnich,
∑ nie przedstawia osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta