Konkurencyjność tworzy się też na torach
Spójność całej infrastruktury transportowej ma bezpośredni wpływ na konkurencyjność gospodarki i atrakcyjność kraju dla inwestorów.
Jakość infrastruktury transportowej, jako element atrakcyjności inwestycyjnej i konkurencyjności gospodarki. Koleje dużych prędkości. Kluczowe elementy infrastruktury punktowej: porty lotnicze (CPK) i morskie, terminale intermodalne. To wybrane zagadnienia, o jakich rozmawiali w Katowicach uczestnicy panelu „Infrastruktura transportowa w Polsce”.
Halina Brdulak, SGH, członek rady programowej przy UN GCP, wskazała, że w świetle przyspieszenia zmian w gospodarce należałoby wręcz przedefiniować pojęcie konkurencyjności. – Możemy mówić o konkurencyjności czynnikowej i wynikowej – wyjaśniła ekspertka. Pierwsza dotyczy tego, że kraj może konkurować w perspektywie długookresowej, pod uwagę brana jest zdolność eksploatacji zasobów i efektywności ich wykorzystania. – Kolejnym elementem jest szybkość odpowiedzi na to, co dzieje się na rynku – dodała Halina Brdulak.
Z kolei spojrzenie od strony konkurencyjności wynikowej daje informację, w jakim miejscu Polska jest w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta