Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szalejące ceny naganiają klientów dyskontom

27 kwietnia 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

W 2021 r. tanie sklepy urosły aż o 12,3 proc., choć cały rynek zyskał jedynie 3,2 proc. Wysoka inflacja napędza im nowych klientów. W efekcie za kilka lat odpowiadać mają za połowę rynku spożywczego.

Sieci dyskontowe idą jak burza. Przy liczbie placówek poniżej 5 tys. odpowiadają już za 38,8 proc. wartości zakupów polskich gospodarstw domowych – wynika z najnowszych danych GfK Polonia, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Dodatkowo, według danych firmy, jedynie dyskonty i supermarkety lokalne w 2021 r. zwiększyły obroty, pozostałe kanały sprzedaży, jak tradycyjne sklepy czy hipermarkety, się skurczyły. – Oba te formaty zwiększyły łącznie swój udział w rynku o 3,2 pkt proc., zagarniając go od konkurentów – podaje GfK.

Tanie sieci dalej rosną

Obecna sytuacja rynkowa w połączeniu z pnącymi się coraz szybciej w górę cenami (także w związku z zawirowaniami wywołanymi wojną) powodują, że konsumenci jeszcze mocniej zwracają się właśnie w stronę takich sieci, jak Aldi, Biedronka, Lidl czy Netto.

Rynek ma wciąż ogromny potencjał rozwoju. – Dynamika wzrostu dyskontów spadnie, ale na rynku jest jeszcze miejsce na ponad tysiąc sklepów tego formatu – uważa Maciej Bartmiński, prezes firmy badawczej MarketSide.

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12252

Wydanie: 12252

Spis treści
Zamów abonament