Nowe oblicze handlu
Rozmowa z Katarzyną Zubrzycką, dyrektorką działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Gdzie będzie handel za pięć lat?
W zupełnie innym miejscu, niż jest obecnie, ale już teraz widać kierunki, w których podąża. Warto chociażby zwrócić uwagę na to, że już przed pandemią tradycyjne rozróżnienie między sprzedażą online a offline zaczynało być problematyczne. Od rozpoczęcia pandemii można je uznać za anachronizm. Oczywiście konsumenci coraz częściej kupują w sieci, ale także same sklepy stają się bardziej cyfrowe. To, co znamy jako „płatności zbliżeniowe”, zmienia się na naszych oczach w innowacje, jak np. rozwiązania nazywane „Kliknij i odbierz”, „Zeskanuj i wyjdź” czy Visa Tap to Phone, umożliwiające przekształcenie każdego urządzenia wyposażonego w system Android i technologię NFC w mobilny punkt sprzedaży lub urządzenie przyjmujące płatności. Przyszłość handlu będzie stała pod znakiem przeplatania się tego, co fizyczne, i tego, co cyfrowe.
Warto również spojrzeć na nowe trendy, takie jak opcja „kup teraz, zapłać później”, która – jak się wydaje – ma spory potencjał. Na przykład w USA platformy, które oferują sprzedaż z odroczoną płatnością, rosną dwa i pół razy szybciej niż karty kredytowe. Potwierdzają to również przedsiębiorcy – dla 36 proc. z nich możliwość oferowania rozłożenia na raty płatności online jest kluczowym obszarem inwestycji,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta