Sklepy muszą być gotowe na nowinki
W branży trwa prawdziwy wyścig w stronę innowacyjnych rozwiązań. Kasy samoobsługowe czy aplikacje do skanowania to tylko początek.
W Polsce nadal działa ponad 300 tys. sklepów detalicznych i coraz więcej z nich wprowadza kolejne technologiczne nowinki. Mają ułatwić życie klientom, ale prowadzą również do uelastycznienia obsługi i docelowo obniżenia kosztów.
– Innowacje związane z procesami automatyzacyjnymi rzeczywiście najbardziej widoczne są w postaci kas samoobsługowych, do których w czasie pandemii przywykliśmy i które zaakceptowaliśmy. Następny krok to również dość dobrze znana usługa „skanuj i płać” za pomocą smartfona, czyli poprzez aplikację – mówi Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. – Za pomocą aplikacji można także wejść do sklepu poza godzinami pracy obsługi, gdy sklep jest np. zamknięty w niedzielę (np. w ten sposób działają sklepy Bio Family), można także obsłużyć się całkowicie od podstaw w zaprojektowanym sklepie autonomicznym. Wstępem do placówki handlowej może być także karta płatnicza, a każdy krok klienta mogą śledzić kamery wykorzystujące machine learning i rozpoznające zdjęte z półek produkty – w taki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta