Zeroemisyjny łańcuch dostaw
Transport i całą gospodarkę europejską czeka wprowadzenie do użytku pojazdów z napędem alternatywnym oraz budowa sieci ładowania akumulatorów i zasilania wodorem.
Transport od lat podlega regulacjom wymuszającym ograniczenie emisji CO2, które zostaną zaostrzone. – W ostatnim ćwierćwieczu producenci zredukowali o połowę emisje CO2 nowych pojazdów. W 2025 roku będziemy musieli obniżyć emisje CO2 o 15 proc., w 2030 roku o 30 proc. Pakiet Fit For 55 z bardzo dużym prawdopodobieństwem zaostrzy te limity – przewiduje prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś.
Ładowarki to podstawa sukcesu
Podkreśla, że emisja pojazdów ciężarowych będzie znacznie obniżona, dlatego pojawią się elektryczne lub wodorowe ciężarówki. – W przypadku samochodów ciężarowych problemem jest liczenie emisji CO2. Z fabryki wyjeżdżają podwozia, które otrzymują zabudowy w innych zakładach. Do symulacji obliczeń emisji CO2 w przypadku kilku podstawowych zabudów posłuży oprogramowanie nazwane VECTO. Trwają prace nad poszerzeniem funkcjonalności tego narzędzia dla naczep i autobusów – tłumaczy prezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta