Miejskie rowery bardziej wygodne i nowoczesne
Samorządy zaczynają stawiać na jednoślady IV generacji, które przyciągną nowych użytkowników. Ale część miast będzie likwidować wypożyczalnie.
Rowery miejskie zdobywają coraz większą popularność, do czego w tym roku przyczynia się wzrost kosztów korzystania w mieście z własnych samochodów i podwyżki cen biletów w publicznej komunikacji. Przykładowo w Warszawie w czerwcu padł absolutny dzienny rekord użytkowników – 31,5 tys., podczas gdy ostatni raz powyżej 30 tys. osób wypożyczyło rower 28 czerwca 2019 r., czyli przed pandemią.
Będzie więcej stacji
Popyt mocno rośnie w Katowicach: w ubiegłym roku od kwietnia do listopada system zanotował ponad 130 tys. wypożyczeń rowerów i rejestrację ok. 10 tys. nowych użytkowników. Tymczasem obecny sezon może być pod tym względem jeszcze lepszy. – W 2022 r. obserwujemy znaczący wzrost liczby wypożyczeń – informuje Paweł Sucheta, przedstawiciel miasta ds. realizacji polityki rowerowej.
Na rosnącą popularność miejskich rowerów wpływają także inwestycje w rozbudowę systemu. Jeśli w 2015 r. w Katowicach dostępne były tylko trzy testowe stacje, to w 2019 r. działało już 76, w 2020 r. 83, a w 2021 r. przekroczona została liczba 100 stacji. W połowie obecnego roku w systemie „City by bike” dostępnych było 118 stacji oraz 954 rowery. – Chcemy, by...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta