Wrocław bez autobusów, Lublin bez trolejbusów?
Wrocław nie może zapewnić sobie zaopatrzenia w paliwo do miejskich autobusów, bo dotychczasowy dostawca, jakim był Lotos, niespodziewanie zerwał umowę.
Gdański koncern dostarczał paliwo do wrocławskiego MPK od listopada 2020 r. Pod koniec czerwca wypowiedział jednak kontrakt z zachowaniem okresu wypowiedzenia do 30 listopada tego roku. – Co istotne, dwa miesiące wcześniej ten sam Lotos zawarł z MPK Wrocław aneks, przedłużający umowę na kolejne dwa lata – czyli do listopada roku 2024 – podaje branżowy serwis InfoBus.
Przewoźnik przyparty do muru musiał szybko wybrać nowego dostawcę. Ogłosił więc przetarg na dotychczasowych warunkach, w których cena paliwa oparta jest na notowaniach giełdowych. Potrzeby MPK wahają się od 800 tysięcy do niemal miliona litrów miesięcznie. Rozeznania ofertowego dokonały trzy firmy: Orlen, Lotos (już połączony z Orlenem, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta