Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Modernizujemy główne ciągi towarowe

12 września 2022 | Ekonomia i rynek | Artur Osiecki
autor zdjęcia: Mariusz Szacho
źródło: Rzeczpospolita

Celem jest osiągnięcie prędkości handlowej powyżej 40 km/h – mówi Ireneusz Merchel, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.

Co się działo w ostatnich latach na kolei i jakie są plany inwestycyjne na najbliższy okres?

Od 2016 r. skończył się czas zwijania kolei, a zaczął jej rozwijania. 30 lat temu było 24,5 tys. km czynnych linii kolejowych, w 2016 r. 18,5 tys. Dzisiaj mamy 19,3 tys., czyli przywróciliśmy do eksploatacji 800 km. Poprawiamy parametry linii, dzięki czemu pociągi mogą jechać z prędkością 160 km/h i więcej. Połączenia między dużymi miastami modernizujemy do prędkości 160–200 km/h, co powoduje skrócenie czasu przejazdu. Np. z Warszawy do Gdańska (prawie 400 km) pociąg jedzie 2,5 godz. Podróżni zyskali oczekiwany komfort podróży, na setkach lepiej dostępnych stacji i przystanków. Dzięki wykonanym pracom możliwy był powrót pociągów po latach m.in. na trasy Legnica–Rudna Gwizdanów, Lublin–Łuków, Mielec–Dębica czy linii z Wrocławia do Jelcza przez Wrocław Swojczyce. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają nowe bezkolizyjne skrzyżowania, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe oraz nowoczesne urządzenia.

W najbliższych latach będziemy kontynuować rozbudowę polskiej kolei, zwłaszcza w aspekcie dostosowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12367

Wydanie: 12367

Spis treści

Reklama

Ekonomia i rynek

Atom rozwiązaniem dla Polski
Bez bezpieczeństwa nie ma nic: rynku, kultury, edukacji
Będzie interwencja na rynku energii
Cyfrowa rewolucja na rzecz zmian w energetyce
Czy to koniec podwyżek stóp NBP
Czym wyróżnia się polski system ochrony zdrowia
Do końca roku pecety będą tanieć
Europa przyśpiesza uwalnianie się od gazu z Rosji
Firmy coraz większą część zysku oddają fiskusowi
Francja ma nadzieję na dalsze inwestycje w Polsce
Globalne firmy – lokalne korzyści
Internetowy sposób na lukę kompetencyjną
Jak chronić rolnictwo i łańcuchy dostaw w czasach zmian
Japonia inwestuje w Polsce
Jeśli zmieniać zawód, to najlepiej na programistę
Kryzys oznacza nowe szanse
Modernizujemy główne ciągi towarowe
Na ile cyrkularna jest już Polska
Nowy etap hotelowej ekspansji w Europie
OFE zgasną i co dalej?
Opłata reprograficzna pod lupą ekspertów
Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać
RPP nie wygrała z inflacją
Rozwój innowacyjnej infrastruktury pomoże nam wyjść z recesji
Sama technologia nie rozwiąże żadnego kryzysu
Samorządy na przetwarzaniu odpadów mogą zarobić
Specjaliści już nie chcą na stałe wracać do biur
Stale szukamy lepszych leków
Startuje centrum innowacji Erasmus+ InnHUB Poznań
W obliczu wojny Europa musi być bardziej zjednoczona
W postpandemicznym świecie potrzeba liderów
Wiemy, co siedzi w głowach liderów opieki zdrowotnej
Więcej węgla bez zgody Brukseli?
Większe statki nie będą mogły dotrzeć do portu w Elblągu
Wojna zniszczyła majątek Ukrainy
Wybuch wojny zmienił nieodwracalnie Europę
Wydawcy a cyfrowe platformy
Zielone szpitale już się sprawdzają
Zmiany w elektronice, ból głowy dla sektora AGD
Zamów abonament