Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Większe statki nie będą mogły dotrzeć do portu w Elblągu

12 września 2022 | Ekonomia i rynek | Adam Woźniak
Kanał przez Mierzeję Wiślaną to na razie inwestycja dla politycznego marketingu rządu PiS. Będzie zamknięty dla większych jednostek przez zbyt płytki tor wodny prowadzący do portu w Elblągu
autor zdjęcia: shutterstock
źródło: Rzeczpospolita
Kanał przez Mierzeję Wiślaną to na razie inwestycja dla politycznego marketingu rządu PiS. Będzie zamknięty dla większych jednostek przez zbyt płytki tor wodny prowadzący do portu w Elblągu

W najbliższą sobotę kanałem przekopanym przez Mierzeję Wiślaną przepłyną tylko politycy i rządowi oficjele. Statki z towarami ugrzęzłyby na mieliźnie przed Elblągiem.

Wciąż nie ma decyzji, kto sfinansuje dokończenie budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną do Elbląga. Warta blisko 2 mld zł inwestycja na razie ma charakter propagandowy: gotowy jest przekop, ale dla statków o zanurzeniu do 4,5 metra droga do portu pozostanie zamknięta. Konieczne jest pogłębienie toru wodnego na Zalewie Wiślanym, w sumie potrzeba na to ok. 100 mln zł. Rząd chce obciążyć kosztami miasto. Elbląski samorząd uważa, że skoro droga wodna jest własnością Skarbu Państwa, rząd powinien dokończyć to, co zaczął.

Kanał dla polityków

Otwarcie przekopu zaplanowano na sobotę 17 września. Ale kanałem do portu nie popłyną towary. – Żadna jednostka towarowa nie będzie jeszcze mieć pozwolenia, prócz rządowych lub należących do Urzędu Morskiego – mówi Arkadiusz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12367

Wydanie: 12367

Spis treści

Reklama

Ekonomia i rynek

Atom rozwiązaniem dla Polski
Bez bezpieczeństwa nie ma nic: rynku, kultury, edukacji
Będzie interwencja na rynku energii
Cyfrowa rewolucja na rzecz zmian w energetyce
Czy to koniec podwyżek stóp NBP
Czym wyróżnia się polski system ochrony zdrowia
Do końca roku pecety będą tanieć
Europa przyśpiesza uwalnianie się od gazu z Rosji
Firmy coraz większą część zysku oddają fiskusowi
Francja ma nadzieję na dalsze inwestycje w Polsce
Globalne firmy – lokalne korzyści
Internetowy sposób na lukę kompetencyjną
Jak chronić rolnictwo i łańcuchy dostaw w czasach zmian
Japonia inwestuje w Polsce
Jeśli zmieniać zawód, to najlepiej na programistę
Kryzys oznacza nowe szanse
Modernizujemy główne ciągi towarowe
Na ile cyrkularna jest już Polska
Nowy etap hotelowej ekspansji w Europie
OFE zgasną i co dalej?
Opłata reprograficzna pod lupą ekspertów
Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać
RPP nie wygrała z inflacją
Rozwój innowacyjnej infrastruktury pomoże nam wyjść z recesji
Sama technologia nie rozwiąże żadnego kryzysu
Samorządy na przetwarzaniu odpadów mogą zarobić
Specjaliści już nie chcą na stałe wracać do biur
Stale szukamy lepszych leków
Startuje centrum innowacji Erasmus+ InnHUB Poznań
W obliczu wojny Europa musi być bardziej zjednoczona
W postpandemicznym świecie potrzeba liderów
Wiemy, co siedzi w głowach liderów opieki zdrowotnej
Więcej węgla bez zgody Brukseli?
Większe statki nie będą mogły dotrzeć do portu w Elblągu
Wojna zniszczyła majątek Ukrainy
Wybuch wojny zmienił nieodwracalnie Europę
Wydawcy a cyfrowe platformy
Zielone szpitale już się sprawdzają
Zmiany w elektronice, ból głowy dla sektora AGD
Zamów abonament