Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zmiana stanu produktów – czym jest i jak ją wyliczyć

14 września 2022 | Rachunkowość | Joanna Szmigielska

Zmiana stanu produktów to pozycja sprawozdania finansowego, która sprawia wiele trudności w jej zrozumieniu oraz wyliczeniu. Warto dowiedzieć się jak działa i jak ją prawidłowo ustalić.

Zmiana stanu produktów jest pozycją, która występuje w rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym w części przychodów ze sprzedaży. Nie występuję ona w kalkulacyjnym wariancie rachunku zysków i strat. Zmiana stanu produktów jest pozycją, która pokazywana jest w części przychodów, jednak tak naprawdę jest ona korektą kosztów. Jest to pozycja, której zrozumienie sprawia często wiele problemów księgowym oraz osobom czytającym sprawozdania finansowe. Sama nazwa nie mówi zbyt wiele o charakterze tej pozycji, a jej definicje są najczęściej trudne w zrozumieniu. Również wyliczenie zmiany stanu produktów również potrafi nastręczać trudności księgowym. Dlatego postaram się w kompleksowy sposób omówić czym jest zmiana stanu produktów, z czego wynika, a także jak ją prawidłowo wyznaczyć.

7

Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)

A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym:

– od jednostek powiązanych

I. Przychody netto ze sprzedaży produktów

II. Zmiana stanu produktów (zwiększenie – wartość dodatki, zmniejszenie – wartość ujemna)

III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki

IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów

Aby zrozumieć sens zmiany stanu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12369

Wydanie: 12369

Spis treści

Reklama

Komunikaty+drobne

Zamów abonament