Głównym problemem jest inflacja
Poziom optymizmu konsumentów maleje, czemu się trudno dziwić – mówi Chris Braam, prezes Electroluxa na Europę.
Rozmawiamy podczas berlińskich targów IFA, jednego z największych salonów branży AGD. Jakie kategorie produktów są obecnie istotne dla firmy?
Kategorie i sukces na rynku ostatecznie zależą od tego, co przynosi korzyści konsumentom, gdy przygotowują jedzenie dla przyjaciół, rodziny, dbają o swoje ulubione ubrania i tworzą zdrowe środowisko domowe.
Generalnie ważną dla nas kategorią są kuchenne urządzenia do zabudowy. Pandemia spowodowała, że wiele osób, które spędzały znacznie więcej czasu w domu, zaczęło zwracać większą uwagę na swoje kuchnie i gotowanie zdrowych i smacznych posiłków w domu, co spowodowało bardzo duży popyt podczas pandemii.
Ponieważ jest prawdopodobne, że wiele osób będzie nadal pracować więcej w domu, spodziewamy się, że popyt będzie na wielu rynkach nadal powyżej poprzedniego poziomu.
W jaki sposób reagujecie na trendy i zmiany zwyczajów?
Zarówno oferta, jak i innowacje koncentrują się wokół tematu oszczędzania wykorzystywanych zasobów, co w przypadku sprzętu AGD oznacza energię elektryczną i wodę. Zastosowane przez nas rozwiązania pozwalają bardzo mocno obniżyć poziom ich zużycia w gospodarstwie domowym, co jest niesłychanie ważne z powodu odpowiedzialnej konsumpcji, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta