Loteria to nie reklamowanie trunku
Firma, która zajmuje się tylko techniczną stroną akcji promocyjnej dla producenta, nie płaci opłaty od reklamy alkoholu.
Tak uznał w jednym z najnowszych orzeczeń Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi. Nie zgodził się z fiskusem, że obsługa loterii promocyjnej piwa zorganizowanej na zlecenie producenta to to samo, co jego reklamowanie, od którego należy się specjalna opłata.
Gra czy promocja
Sprawa dotyczyła spółki, która profesjonalnie zajmuje się organizacją oraz zarządzaniem programami lojalnościowymi i motywacyjnymi. Spór zaczął się, gdy w styczniu 2022 r. spółka wystąpiła o wydanie interpretacji indywidualnej. Chodziło o potwierdzenie, że – jako firma świadcząca na rzecz klienta usługi organizacji loterii promocyjnej marek jego piwa – nie ma obowiązku wniesienia specjalnej opłaty związanej z reklamą alkoholu w wysokości 10 proc. podstawy opodatkowania VAT na podstawie art. 13² ust. 1 ustawy o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta