Netflix szuka czerwonej koperty
Największa platforma streamingowa ma za sobą trudny rok. W nowym obiecuje wzrost, ale już nie tak szybki jak kiedyś. Liczy na nowe źródła dochodu, np. reklamę. W branży rośnie konkurencja, a sytuacja gospodarcza wymusza walkę ceną.
Odejście z zarządu wieloletniego prezesa Reeda Hastingsa zwiastuje nowe otwarcie w Netfliksie. Jego menedżerowie przekonują, że streaming nadal będzie zdobywać rynki. Polska ma być jednym z bardziej obiecujących.
Zmiana u steru
231 mln – z taką liczbą płacących abonentów Netflix, najpopularniejsza platforma streamingowa na świecie, zakończył 2022 rok. W ostatnim kwartale ub.r. zdobył prawie 7,7 mln subskrybentów, więcej niż Reed Hastings, współzałożyciel i wieloletni prezes, obiecywał inwestorom, gdy zapewniał, że odrobi spadki.
W sumie w 2022 roku platforma poszerzyła bazę użytkowników o 10 mln i udało jej się odwrócić trend na rodzimym rynku amerykańskim.
Jak napisano w liście do inwestorów, to był trudny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta