E-handel sposobem na ekspansję
Wiele mniejszych firm z sektora MŚP od początku istnienia upatruje swej szansy w eksporcie w formule transgranicznej sprzedaży internetowej. Pomagają w tym market places oraz portale wspierające e-commerce.
O handlu elektronicznym dyskutowano na jednym z paneli podczas tegorocznego, 15. już Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Debatę zatytułowano „E-commerce – szansa dla mniejszych firm”. Jak wskazał Damian Wiszowaty, prezes firmy Gonito, ekspert e-commerce ostatni rok nie był jednak dobry dla e-handlu, tak w Europie, jak i na świecie. – Po raz pierwszy doświadczyliśmy spadków. Teraz mamy do czynienia znów ze wzrostem. E-commerce wraca do liczb z 2019 r. Sprzedaż międzynarodowa cross-border jest jednym z kół ratunkowych, z których mogli skorzystać polscy przedsiębiorcy, bo rynek krajowy nie jest przecież z gumy – analizował Wiszowaty.
W podobnym tonie wypowiedział się Aleksy Lisowski, prezes i właściciel firmy NETFOX. – Wpływ na pogorszenie się sytuacji w e-handlu miały dwa wydarzenia o charakterze światowym, a mianowicie globalna pandemia covidu i wojna w Ukrainie. Przez ostatnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta