Moda pokochała cyfrowy świat
Firmy z branży fashion z lubością sięgają po sztuczną inteligencję czy technologie VR/AR. W efekcie to boty projektują już odzież i doradzają w zakupach. A klientom nie jest potrzebne lustro – wystarczy wirtualna przymierzalnia.
Odbywający się z końcem kwietnia nowojorski Fashion Week był zdecydowanie inny niż wszystkie tego typu pokazy. Powód? Około 60 proc. projektów na to wydarzenie przygotowano z pomocą sztucznej inteligencji. Jak przekonuje Marta Fryzowska, wiceprezes VRG i ekspertka branży fashion, przyszłość mody to równoczesny rozwój w obu tych światach – realnym i wirtualnym. – Moda zawsze była odzwierciedleniem czasów, w których żyjemy. Wraz z postępem technologicznym, zmieniającymi się zachowaniami konsumentów i rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój branża fashion szykuje się na radykalną zmianę – dodaje.
Cyfrowa odzież awatara
Eksperci wieszczą sukces algorytmów projektujących ubrania, popularność wirtualnych wybiegów i rozwój technologii tkanin, w tym odzieży drukowanej w 3D, czy światłoczułych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta