Wzrost kosztów dusi firmy na budowach dróg
Do końca roku ma być oddanych ok. 137 km nowych dróg ekspresowych i autostrad. To blisko połowa łącznej długości odcinków planowanych do uruchomienia w całym 2023 r.
Cały rok jest pod tym względem mizerny: w ub.r. do ruchu włączono 345 km, natomiast w roku 2021 – 425 km.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), jeszcze przed zimą kierowcy pojadą nowymi fragmentami autostrady A18 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S11, S61, a także obwodnicą Chełmca w ciągu drogi DK28. Będzie więcej nowych przetargów, choć i tak za mało wobec rosnącego popytu na zlecenia ze strony firm budowlanych.
Wygodniej do Berlina
Na autostradzie A18, stanowiącej połączenie na kierunku Wrocław–Berlin, do ruchu włączone zostaną dwa odcinki: od Iłowej do granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego o długości 16,2 km oraz 21,5 km – od granicy województw do Golnic. Wcześniej zakończona została przebudowa 11-km kawałka A18 pomiędzy granicą państwa a Żarami.
Wydłuży się droga ekspresowa S11, która w przyszłości pozwoli wygodnie przejechać pomiędzy Poznaniem a Kołobrzegiem. Oddany zostanie niespełna 50-km fragment pomiędzy Bobolicami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta