W Wielkopolsce każdą złotówkę oglądamy pięć razy
Skoro jest specustawa dotycząca dróg, to powinna być i dla budowy ścieżek rowerowych. Powinny być takie naciski, by rząd, a później większość w parlamencie, zgodził się rozszerzyć specustawę o budowę ścieżek czy dróg rowerowych – mówi Adam Pawlicki, burmistrz Jarocina.
Ile ścieżek i dróg rowerowych powstanie w sumie w tym roku w gminie Jarocin?
Te, które miały powstać w tym roku, już powstały. To ok. 5 kilometrów. W sumie na terenie miasta i gminy mamy 50 kilometrów ścieżek rowerowych.
Co jest problemem w rozszerzaniu sieci rowerowej?
To przede wszystkim problemy proceduralne i prawne. O ile w przypadku budowy dróg mamy specustawę, która daje nam możliwość wywłaszczenia terenów pod budowę nowych dróg czy ich poszerzenie, o tyle nie ma specustawy, jeśli chodzi o budowę ścieżek rowerowych.
Specustawa drogowa dotyczy ścieżki rowerowej tylko w przypadku, gdy powstaje ona wraz z budową nowej drogi.
Czy krajowa strategia rowerowa mogłaby to zmienić?
Myślę, że tak – to taka oczywista oczywistość. Skoro jest specustawa dotycząca dróg, to powinna być i dla budowy ścieżek rowerowych.
Powinny być takie naciski, by rząd, a później większość w parlamencie, z którą nie powinno być problemu, zgodził się na rozszerzenie specustawy również o budowę ścieżek czy dróg rowerowych.
Co jeszcze pana zdaniem powinno się znaleźć w krajowej strategii rowerowej?
W strategii rowerowej na pewno powinno być coś, co wykracza poza granicę gmin czy powiatów. Ścieżki rowerowe powinny być planowane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta