Sztuka budowania pozytywnego wizerunku prokuratury
Nic bardziej nie szkodzi wizerunkowi prokuratury, jak prokurator uciekający przed kamerą i zamykający się w swoim gabinecie.
Nie ulega wątpliwości, że wizerunek prokuratury kształtowany jest przede wszystkim przez środki społecznego przekazu. To, jak prokuratura jest odbierana przez resztę społeczeństwa, zależy w ogromnym stopniu od jakości relacji łączących tę instytucję z przedstawicielami mass mediów.
Pamiętać należy, że wspólna przestrzeń do pozytywnego budowania tych relacji jest ograniczona i obarczona licznymi niebezpieczeństwami. Wynika to z faktu, że w wielu przypadkach dochodzi do rywalizacji z natury rzeczy sprzecznych wartości, jakimi są: z jednej strony prawo społeczeństwa do jak najszerszej informacji o działalności instytucji państwowych, a z drugiej potrzeba zachowania wielu działań prokuratury w dyskrecji, która warunkuje skuteczność w ściganiu przestępstw.
Aby wspomniane relacje były jak najlepsze, co niewątpliwie przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku prokuratury, osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami powinny posiąść umiejętność przekazywania jasnej, zwięzłej i zrozumiałej informacji. W szybko zmieniającej się przestrzeni medialno-społecznej znajomość właściwych zasad i technik komunikacji pozwoli na uniknięcie szkodliwych dla prokuratury konfliktów i sytuacji kryzysogennych w relacjach z mediami.
Kontrowersje nie służą wizerunkowi
Wizerunek prokuratury niewątpliwie wpływa na jej reputację, którą buduje się długimi latami. Stare holenderskie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta