Nasza kapituła komentuje
Ten ranking pokazuje, jak wiele inspirujących inicjatyw można znaleźć wśród polskich pracodawców. Nagrodzone przedsiębiorstwa stanowią zaś wzór do naśladowania dla innych.
Marcin Piasecki, redaktor „Rzeczpospolitej”
Pracodawcy chcą się zmieniać i się zmieniają. Przede wszystkim na korzyść pracowników i ich tzw. dobrostanu, ale także na przykład w ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Rodzajem potwierdzenia tego procesu jest bardzo duża liczba zgłoszeń do pierwszej edycji konkursu Pracodawca „Rzeczpospolitej” – ponad 150. Zgłoszeniom towarzyszyły opisy najróżniejszych działań podjętych przez firmy, wdrożonych rozwiązań i inicjatyw oraz skutków, jakie przyniosły. Kapituła miała co analizować i nad czym dyskutować.
To część ewolucji współczesnego biznesu oraz transformacji, jaką przechodzi HR-owski świat. Oczywiście, trudno znaleźć firmę, która nie chciałaby się prezentować jako dobry pracodawca i która nie chciałaby się chwalić mniej lub bardziej realnymi działaniami na rzecz pracowników. Pewnie są przypadki, kiedy towarzyszy temu spora dawka PR, a budowanie wizerunku jest ważniejsze od konkretnych rezultatów działań. Tylko że zmian w firmach jest już zbyt dużo, ich zaangażowanie zbyt mocne, żeby wszystko mogła przykryć PR-owska maseczka. Jest raczej tak, że ten biznes, który nie wyciągnął ręki do pracowników, może mieć podstawowe rekrutacyjne trudności, nie mówiąc już o złowieniu prawdziwych talentów. Przed firmami i ich pracownikami otwiera się nowa rzeczywistość i wygląda na to,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta