Twarz lekarza nie do reklamy
Medyk, którego wizerunek wbrew prawu i jego woli wykorzystano do promocji preparatów, może mówić o zniesławieniu.
Ofiarą takich działań padli m.in. prof. Michał Zembala i dr Michał Sutkowski. W reklamach zamieszczanych w internecie wykorzystane zostały wizerunki obu – zdjęcia ich twarzy lub kadry pochodzące z autentycznych wywiadów telewizyjnych w dużych stacjach.
Znany lekarz (nie)poleca
– Obok nich zamieszczano z kolei nieautentyczne wywiady, w których np. dr Sutkowski miał zachwalać preparat kardiologiczny lub zwalczający „robaki”, czyli – w domyśle – pasożyty. Do stron tych prowadziły zamieszczane w mediach społecznościowych reklamy-odnośniki, opatrzone hasłami typu: „znany lekarz poleca ten preparat dla osób z problemami kardiologicznymi” – tłumaczy adw. Jan Dudzik z reprezentującej obu medyków Sowisło Topolewski Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych S.K.A.
O sprawie lekarze dowiedzieli się od pacjentów.
– Nie udało nam się ustalić, czym w istocie są te...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta