Benefity to sposób na lojalność
Już niemal każda firma docenia znaczenie świadczeń pozapłacowych. Ale nie każda potrafi nimi zarządzać.
Ponad połowa (53 proc.) polskich pracowników twierdzi, że benefity, które otrzymują od swoich pracodawców, nie są dopasowane do ich potrzeb. Z drugiej strony sami pracodawcy są świadomi dużej roli tych świadczeń; aż 94 proc. przedstawicieli dużych i średnich przedsiębiorstw uważa, że benefity zwiększają lojalność pracowników i ograniczają rotację kadr – wynika z badania zrealizowanego przez ICAN Research na zlecenie VanityStyle, które w tym roku objęło 300 pracodawców i 800 pracujących Polaków.
To, że firmy doceniają rolę świadczeń pozapłacowych, widać również w analizach firmy Grant Thornton i Element dotyczących rekrutacji w internecie; według jej danych, pomimo malejącej liczby ogłoszeń o pracy średnia liczba oferowanych tam benefitów (6,5) jest stabilna. Zdaniem Magdaleny Marcinowskiej, partnera w Grant Thornton, ta stabilność oferty świadczeń...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta