Producentów i konsumentów trzeba zachęcić do napraw
W UE trwają prace nad przepisami, które zmotywują zarówno klientów, jak i sprzedawców do wyboru naprawy zamiast wymiany rzeczy na nową.
Dyrektywa R2R ma na celu dalsze utrwalanie prośrodowiskowych zachowań konsumenckich oraz urzeczywistnienie ich żądania naprawy towarów. W lutym Parlament i Rada UE osiągnęły wstępne porozumienie w tej sprawie.
Michał Herde, prezes oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie, zwraca uwagę, że w praktyce decyzja, czy rzecz naprawić, czy wymienić, należy do sprzedawcy. Choć klient może wybrać preferowaną opcję wymiany, sprzedawca może zaproponować tę drugą, tłumacząc, że jest łatwiejsza lub mniej uciążliwa.
– Konsument nie może z góry...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta