Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Producentów i konsumentów trzeba zachęcić do napraw

28 lutego 2024 | Prawo co dnia | Szymon Cydzik

W UE trwają prace nad przepisami, które zmotywują zarówno klientów, jak i sprzedawców do wyboru naprawy zamiast wymiany rzeczy na nową.

Dyrektywa R2R ma na celu dalsze utrwalanie prośrodowiskowych zachowań konsumenckich oraz urzeczywistnienie ich żądania naprawy towarów. W lutym Parlament i Rada UE osiągnęły wstępne porozumienie w tej sprawie.

Michał Herde, prezes oddziału Federacji Konsumentów w Warszawie, zwraca uwagę, że w praktyce decyzja, czy rzecz naprawić, czy wymienić, należy do sprzedawcy. Choć klient może wybrać preferowaną opcję wymiany, sprzedawca może zaproponować tę drugą, tłumacząc, że jest łatwiejsza lub mniej uciążliwa.

– Konsument nie może z góry...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12810

Wydanie: 12810

Spis treści
Zamów abonament