Dobra atmosfera jest ważna. Liczne dodatki też działają na pracowników
Marka dobrego pracodawcy to budowanie takiego wizerunku firmy, w której pracownicy dostrzegają dobre środowisko pracy i możliwości własnego rozwoju. Dziś, gdy dobrostan pracowników i ich satysfakcja odgrywają kluczową rolę, benefity pracownicze stają się nieodłącznym elementem strategii firm.
Dobrzy pracodawcy robią wiele, by nie tylko zmniejszyć rotację pracowników, ale też zatrzymać najlepsze talenty oraz podnieść ich zadowolenie z pracy, bez benefitów to się raczej nie uda – uważają eksperci.
Ważny dobry wizerunek firmy
Jedna z dużych firm medialnych szuka właśnie nowych pracowników. Oferuje nie tylko umowę o pracę, co wcale nie jest w tej branży takie oczywiste, ale też szereg benefitów. Wśród nich m.in. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie, dofinansowanie do karty sportowej, fundusz świadczeń socjalnych, programy emerytalne, platforma uznaniowa. Są też szkolenia, w tym dofinansowanie lekcji języka angielskiego, spotkania online z ekspertami. Pracownicy biorą także udział w akacjach wolontaryjnych, inicjatywach ekologicznych czy społecznych.
Więc lista tych pozapłacowych bonusów jest całkiem spora, bo bez całego systemu benefitów nie da się zbudować pracodawcy dobrej marki. To tzw. employer branding (EB z ang. budowanie marki pracodawcy). Pod taką definicją...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta