Przewoźnicy walczą z kryzysem i nowymi napędami
Branża logistyczna i transportowa liczy, że w tym roku wyjdzie z dołka, w jakim znalazła się w 2023 r., i zaraz będzie musiała inwestować w elektryczne ciężarówki.
Polski sektor TSL znajduje się obecnie w trudnej sytuacji. Towarów do przewiezienia jest mniej, a samochodów czekających na kursy dużo – przyznaje wiceprzewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Jerzy Gębski. – Gdy koniunktura się poprawi, ceny za transport wzrosną, ale nie każdy przedsiębiorca będzie w stanie przeczekać kryzys i wziąć na siebie jeszcze większe obciążenia – zaznacza Gębski.
Spadki na giełdach
Timocom podlicza, że rok 2023 charakteryzował się znacznym spadkiem liczby ofert frachtów na rynku spot. W całej Europie liczba ładunków spadła w zeszłym roku o 31 proc. w stosunku do 2022 r. W Niemczech spadek wyniósł aż 40 proc.
Firmy ograniczają wielkości flot, w czwartym kwartale przewoźnicy zmniejszyli ilość wystawianych pojazdów ciężarowych w porównaniu z ostatnim kwartałem 2022 r. łącznie o 15,3 proc. W grudniu odnotowano o 21...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta