Potrzeby zatrudnionego są ważne. Przedsiębiorca nie powinien ich ignorować
Wyższymi wynagrodzeniami czy pracowniczymi bonusami firmy starają się przyciągnąć do siebie wysoko wykwalifikowanych pracowników. Czasami też poszukują kandydatów za granicą lub zatrudniają osoby bez odpowiednich kwalifikacji, by je później samodzielnie przeszkolić.
Jednak aby ściągnąć do siebie najlepszych, zrozumienie potrzeb i emocji pracowników pozwala pracodawcy lepiej wykorzystać ich mocne strony i zainteresowania, co prowadzi do bardziej skutecznej alokacji zadań i projektów – podkreślają eksperci od HR.
Równowaga między pracą a życiem osobistym
Jak wynika z wstępnych danych podanych przez resort rodziny, pracy i polityki społecznej, stopa bezrobocia rejestrowanego w końcu stycznia 2024 roku wyniosła 5,4 proc. To o 0,3 pkt proc. więcej niż w grudniu 2023 r., ale o 0,1 pkt proc. mniej niż w styczniu 2023 roku.
W końcu stycznia zarejestrowanych było 837,7 tys. bezrobotnych, czyli o 49,5 tys. więcej niż w grudniu 2023 roku. Wzrost ich liczby wyniósł zatem 6,3 proc. Z kolei w porównaniu ze styczniem 2023 roku liczba bezrobotnych spadła o 19,8 tys. osób (2,3 proc.).
Mimo takich wahnięć wciąż mamy rynek pracownika, a nie pracodawcy. Resort pracy poinformował, że w styczniu pracodawcy zgłosili do urzędów pracy 96,4 tys. wolnych miejsc pracy i miejsc aktywizacji zawodowej. Jest to o 28,4 tys. (41,8 proc.) więcej niż miesiąc wcześniej i o 4,5 tys. (4,9 proc.) więcej niż w styczniu 2023 roku.
Polski rynek pracy, wg danych Eurostatu, ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Stopa bezrobocia jest obecnie trzecią najniższą spośród wszystkich państw Unii Europejskiej. Możemy się również pochwalić jednym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta