Parki, ekspansje, wielokanałowość
W Polsce buduje się głównie parki handlowe. Sklepy stacjonarne w galeriach wygrywają z e-commerce.
Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce zwiększyły się w I kwartale br. o 82 tys. mkw., do 16,3 mln mkw. – wynika z szacunków firmy doradczej Cushman & Wakefield.
Za prawie cztery piąte podaży odpowiadało sześć parków handlowych, w tym jeden duży, liczący 38 tys. mkw. OTO Park Koszalin to największy tego typu obiekt oddany od 2013 r. Pozostałe parki to zdecydowanie mniejsze inwestycje, do 8 tys. mkw. Pozostała część podaży – 12 tys. mkw. – to rozbudowa istniejących nieruchomości (Wysockiego Park Handlowy w Białymstoku, Galeria Sieradzka).
Dominacja parków
Na koniec marca w budowie były 42 obiekty handlowe o powierzchni 400 tys. mkw., z czego 90 tys. przypada na rozbudowy. Również w przypadku inwestycji w toku królują parki handlowe. Centra stanowią jedynie 18 proc. Największe obiekty w trakcie ekspansji to łódzka galeria Nowa Sukcesja (35 tys. mkw.) oraz parki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta