Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
O rozwoju m-commerce i aplikacji mobilnych oraz trendach w e-commerce mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu DPD Polska.
DPD stawia nowe sortownie, tymczasem słychać, że maleje dynamika wzrostu e-handlu. Po co zatem te inwestycje?
Nie można powiedzieć jednoznacznie, że rynek traci dynamikę. E-handel nie rozwija się tak szybko jak kilka lat temu, niemniej cały czas pojawiają się nowe paczki. Rośnie ich liczba, bo nadawane są z innych źródeł, jak np. platformy społecznościowe – Facebook, TikTok, Instagram czy takie platformy, jak Vinted. Rynek rozwija się po prostu w innych segmentach i nie ma mowy o stagnacji. Zatem nasze inwestycje w nowe oddziały i infrastrukturę, np. w Ełku, Radomiu czy Warszawie, musiały się wydarzyć, bo nie chodzi tylko o patrzenie tu i teraz, ale również o perspektywę długookresową. Jako pracodawca musimy zapewnić komfortowe warunki pracy, a jako dostawca usług kurierskich efektywność operacyjną, elastyczność oraz wygodę dla naszych klientów – nadawców i odbiorców paczek.
Co to za nowe kanały rozwoju e-handlu?
Od kilku lat rozwija się m-commerce, czyli zamówienia w sklepach internetowych za pomocą urządzeń mobilnych. Ponad 90 proc. pokolenia Z nie wyobraża sobie życia bez smartfona i taki też odsetek wykorzystuje go...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta