Kończy się czas wielkich promocji
Sieci handlowe dochodzą do ściany, jeśli chodzi o obniżki cen. Z miesiąca na miesiąc konsumenci będą to coraz bardziej odczuwali w portfelach. W pierwszym kwartale w ujęciu rocznym liczba promocji wzrosła jedynie o 1,5 proc.
W I kwartale 2024 r. sieci handlowe wydały o 8,1 proc. mniej gazetek z promocjami niż przed rokiem. Mimo to liczba promocji w tym okresie wzrosła o 1,5 proc. – wynika z raportu UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy Blix, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Promocje to podstawa
– Mogło dojść do intensyfikacji strategii marketingowych sieci handlowych w odpowiedzi na zmienną sytuację ekonomiczną, w tym na inflację, która zachęcała konsumentów do poszukiwania korzystniejszych ofert – mówi Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland. – Dodatkowo, wojna cenowa, szczególnie widoczna wśród dyskontów, mogła zmotywować detalistów do zwiększenia liczby promocji, aby przyciągnąć klientów poszukujących oszczędności – dodaje.
Od lat promocje to jeden z głównych wabików przyciągających klientów do konkretnego sklepu na zakupy. Z tego też powodu Polacy statystycznie robią zakupy w co najmniej pięciu sieciach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta