Firmy nie wierzą w ESG, ale przed nim nie uciekną
Dla przedsiębiorstw to raczej przykry obowiązek niż długoterminowa szansą na rozwój. To krótkowzroczne, niebezpieczne podejście – przestrzegają eksperci.
Bardziej ambitne podejście przedsiębiorstw do ESG może przyczynić się do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku – takie wnioski płyną z czwartej edycji badania EY, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Wyniki wpisują się w niepokojący szerszy obraz, z którego wynika, że ESG jest nadal traktowane jako obowiązek wynikający z przepisów, a nie szansa na budowę długofalowej strategii, opartej na zrównoważonych wartościach.
Biznesowe korzyści
Mediana roku docelowego osiągnięcia celów klimatycznych to obecnie rok 2050 w porównaniu z 2036 r. w badaniu z poprzedniego roku.
– Zarządy firm stoją przed koniecznością wypracowania strategicznego podejścia do polityki klimatycznej i powinny dostosować się do związanej z tym agendy regulacyjnej – mówi Rafał Hummel, partner EY Polska. Dodaje, że pozwoli to na lepsze wykorzystanie pojawiających się szans na budowanie wartości i wspieranie proinnowacyjnych projektów związanych z ESG.
– Skierowanie strumienia inwestycji w zrównoważony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta