Lotnicze cargo na wysokości zadania
Stawiamy na efektywność operacyjną rozumianą jako szybkie i niezawodne dostarczenie towaru oraz transparentność i komunikację z klientami. Wspierają nas w tym nowoczesne technologie – mówią eksperci DB Schenker, Cezary Ratyński oraz Kamil Rarak.
Jak zachowuje się w tej chwili światowy rynek lotniczych przewozów cargo?
Cezary Ratyński: Rozwój jest bardzo dynamiczny, choć różni się w zależności od obszaru geograficznego i przewozów konkretnych grup towarów. W ujęciu globalnym wzrost sięga do 10 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
Czyli branża odrodziła się po pandemii?
Cezary Ratyński: Tak, dla nas ten 2019 rok to taki papierek lakmusowy. W szerszej perspektywie oczywiście przyglądamy się poszczególnym trendom takim jak szczególnie duże zapotrzebowanie na fracht lotniczy na kierunkach Azja Północno-Wschodnia–Europa czy pomiędzy Ameryką Północną i Chinami. Przykładowo liczba lotów frachtowych z Hongkongu czy Chin osiągnęła historyczne rekordy – mamy po 300 wylotów samolotów frachtowych dziennie z tego rejonu. Dodam, że Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA przewiduje w roku 2024 dalszy wzrost w globalnym sektorze transportu lotniczego na poziomie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta