Satelitarna TV do lamusa? Wyzwanie dla platform
W płatnej TV w Polsce trudno już o zwyżki liczby abonentów i przychodów. Dotyczy to zwłaszcza technologii satelitarnej, z której korzystają najwięksi dostawcy usługi: Cyfrowy Polsat i Canal+ Polska. Jak sobie radzą?
W ciągu trzech lat (2021–2023) z satelitarnych talerzy płatnej telewizji zrezygnowało w Polsce ponad 450 tys. użytkowników – wynika z naszych szacunków na podstawie danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
W ubiegłym roku satelitarną telewizję miało w naszym kraju około 4,9 mln użytkowników, podczas gdy w 2021 r. – 5,35 mln. UKE prognozuje, że w ciągu trzech lat udział tej technologii w rynku spadnie z 44,9 proc. w ubiegłym roku do 36,3 proc. i w 2027 r. będzie on po raz pierwszy niższy niż telewizji kablowych.
Mimo niekorzystnych trendów na rynku telewizji satelitarnej Canal+ Polska, właściciel jednej z dwóch takich platform działających w kraju, zakłada, że w kolejnych latach liczba jego abonentów jednak będzie się powiększać. Taką zapowiedź można znaleźć w opublikowanym niedawno w Krajowym Rejestrze Sądowym sprawozdaniu platformy za 2023 r.
Co to oznacza? Na podstawie danych UKE szacujemy, że w ubiegłym roku platforma miała około 2 mln abonentów telewizji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta