Mniej plastiku w trosce o planetę – jak L’Oréal realizuje ambitne cele związane z opakowaniami i odpadami
Ograniczenie wpływu na środowisko, dążenie do zero waste, skupienie na planecie i jej potrzebach – to nie tylko hasła, ale konkretne działania, których coraz bardziej wymagają współcześni konsumenci i konsumentki. Pokazują to badania wykonane na zlecenie L’Oréal przez ośrodek Kantar: w ciągu ostatnich 10 lat zainteresowanie kwestią zrównoważonego rozwoju wzrosło o 84%.
MATERIAŁ PARTNERA
Odpowiadając na te potrzeby, L’Oréal, globalny lider branży kosmetycznej, stawia sobie ambitne cele i podejmuje działania w zakresie ograniczenia plastiku i emisji CO2, oszczędności wody oraz promocji gospodarki obiegu
zamkniętego.
L’Oréal z ambitnymi celami do 2030 r.
Statystycznie na jednego Polaka lub Polkę w 2022 r. przypadało prawie 31 kg plastiku opakowaniowego wprowadzonego na rynek, według danych Rekopolu. L’Oréal, jako jeden z wiodących producentów kosmetycznych na świecie postawił ambitne cele, aby ograniczyć negatywny wpływ tego materiału na środowisko.
Globalnie, producent zobowiązał się, że do 2030 r. 100% tworzyw sztucznych w jego opakowaniach będzie pochodzić z recyklingu lub bioproduktów. Już teraz co trzecie opakowanie (32%) wyprodukowane na świecie przez L’Oréal pochodzi z tych źródeł1). Ponadto, firma planuje redukcję surowca w opakowaniach o 20% w porównaniu z 2019 r. Jej celem jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta